La vârsta la care alții încă se distrează pe banii părinților, un tânăr din Târgu Neamț a reușit să pună pe picioare o afacere sănătoasă, la propriu și la figurat. Paul Crețu a mizat pe cătină și pe trendul consumului de produse 100% naturale. A riscat din punct de vedere financiar, și-a sacrificat timpul petrecut cu familia ori prietenii, dar e convins că nu a fost în zadar.
În interviul de mai jos, târgnemțeanul ne povestește cum a apărut “Orange Valley” și unde speră să ajungă, peste ani și ani.
Paul Creţu: Ideea a început cu sora mea mai mică. Mă gândeam ce putem face pentru a avea un venit lunar asigurat pentru când va ajunge ea la facultate. Fiind mai mică cu 14 ani decât mine, m-am gândit că poate fi cazul unui astfel de “impediment”, deoarece părinţii vor fi mai înaintaţi în vârstă.
Ştiam că deţinem o suprafaţă de teren, aşa că m-am gândit ce putem cultiva pe el. Nu am vrut o cultură perenă, pe care să o reîmprospătez de la an la an. Primul gând a fost să plantez nuci, prin intermediul fondurilor europene. În anul respectiv nu mai era buget pentru înfiinţarea culturilor de nuci, aşa că m-am documentat pe internet despre un alt pom fructifer longeviv. Am descoperit cătina, după care a urmat un lung proces de documentare şi învăţare.
Paul Creţu: Unul din principalele riscuri asumate a fost investiţia financiară. Tot ce avem investit până acum este din fonduri proprii. Investiţia este una destul de mare, aşa că am avut nevoie şi de un capital pe care l-am împrumutat.
Paul Creţu: Ideea înfiinţării plantaţiei a fost pentru a valorifica fructul pentru export. Când am înfiinţat plantaţia, pretul/kg la export era destul de mare, aşa că am făcut câteva calcule şi am decis că este o afacere rentabilă, care după 7 ani îşi va amortiza investiţia. Zis şi făcut, însă după 3 ani de la demararea proiectului, preţul la export s-a înjumătăţit. Am refăcut calculele şi am decis că nu mai este o afacere profitabilă, A trebuit să mă reorientez spre producţie.
Aşa s-a născut Orange Valley – firma care acum produce sucuri 100% naturale pe bază de cătină.
Paul Creţu: Principalul produs este sucul de cătină amestecat cu miere de albine, pe care noi îl numim sirop. Este un produs 100% natural, care nu este nici pasteurizat, nici conservat.
Corectitudine, calitate, transparență
Paul Creţu: Faptul că este 100% natural înseamnă că are termenul de valabilitate destul de mic – 5 săptămâni în condiţii de păstrare +2/+4 grade. Pentru a livra un produs cât mai fresh, am decis ca produsul să fie prelucrat cu o zi înainte de livrare. Asta înseamnă că dacă un client plasează comandă astăzi, noi astăzi facem sucul şi mâine îl livrăm.
Paul Crețu: Deocamdată produsul nostru ajunge la persoane fizice oriunde în țară, dar colaborăm și cu domeniul HORECA. Județele Suceava, Iași, Neamț și Cluj sunt cele unde ajung produsele noastre deocamdată.
Nu am rămas la nivel local deoarece când am dezvoltat afacerea, principalul principiu a fost CALITATEA. Muncim mult pentru a oferi o calitate premium pe piața românească. Ar fi păcat să nu ne adresăm măcar întregii țări ?.
Paul Crețu: In general de principii solide: CORECTITUDINE, CALITATE, TRANSPARENȚĂ. Acestea sunt principalele principii după care Orange Valley se ghidează.
Paul Crețu: Cea mai mare satisfacție vine atunci când primești feedback de la client. Sunt clienți care îți mulțumesc pentru ceea ce faci, sunt clienți care îți spun că ai adus un produs 100% natural în familiile lor și îți sunt recunoscători. Și cei mici apreciază produsul nostru. Avem 100% feedback-uri pozitive.
Paul Crețu: O să enumăr doar câteva avantaje în alegerea produsului Orange Valley:
- este un produs 100% natural, nepasteurizat și fără conservanți. Din documentarea pe care am făcut-o nu știu să mai existe un producător în România care să ofere aceste beneficii.
- este un produs care conține miere de albine pentru a fi îndulcit, și nu zahăr – aport de sănătate în viața clientului
- consumând produsul nostru, sprijini economia locală, dar și cea romanească.
- este un produs fabricat în Romania și ingredientele sunt cerificate BIO
Paul Crețu: Timpul pentru viața personală pot spune că de 4 ani nu există. Am mulți prieteni care îmi spun că acest lucru e unul dintre marele riscuri pe care mi l-am asumat. In momentul în care mă dedic unui lucru, încerc să fac 100% din tot ceea ce îmi propun. Asta aduce și anumite consecințe.
Orange Valley, un brand în continuă ascensiune
Paul Crețu: În viitorul apropiat (următorii 5 ani) îmi doresc să fiu cel mai mare producător de produse pe bază de cătină din întreaga Moldova. În următorii 10 ani îmi doresc ca brand-ul Orange Valley să devină un brand cunoscut în întreaga țară. Fabricăm un produs 100% natural de care românii trebuie să beneficieze. Sănătatea clientului nostru este prioritatea.
Paul Crețu: Sper ca în 20 de ani să savurez un pahar de sirop de cătină în propriul lanț de magazine cu produse pe bază de cătină. Punctele de desfacere Orange Valley vor fi un concept unicat în România. Vor fi “cafenele” premium, elegante în care toți oamenii care pun accent pe calitatea vieții vor putea savura produse 100% naturale.
. Produsele consumate vor fi pe bază de cătină. Deja am în plan și anumite rețete dulci pe bază de cătină. ?
Primul punct de desfacere îl vom avea în Târgu Neamț. Este orașul sufletului meu și doresc ca toți locuitorii orașului să beneficieze de produse calitative la preț de producător.